Hemska saker.

Ibland är det svårt att få saker ur huvudet, från näthinnan. Lyckligtvis sitter konserten nära kvar, men i lördags natt såg jag något som spelats upp framför mina ögon ett antal gånger. Det kan ha varit det läskigaste jag sett - för även om jag tidigare varit i närheten av folk som bråkat och slagits, har det varit på en ganska låg och inte särskilt farlig nivå. När vi väntade på taxi på Järntorget vid halv fyra-tiden såg vi en kille som låg ner på marken på trottoaren och hade lite folk omkring sig. Helt plötsligt ser jag hur en annan kille tar något steg framåt och stampar med all kraft den liggande killen rakt på huvudet, varpå han springer därifrån. Jag blev bara så chockad att jag började gråta, och förbannad och arg över hur någon kan ta sig rätten till att göra en sådan sak. Killen är fast och jag hoppas att han får ett hårt straff för vad han gjorde.

Kan vi alla inte bara komma överens om att vi tar hand om varandra, istället för att skada varandra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0