Nya framtidsplaner?

Lule, London och Berlin (tihi, när går flytten, Daniel?) i all ära, men jag längtar bortom vardagen, det jag kan och vet. Jag hoppas jag kan komma och besöka er så snart som möjligt, gärna i slutet av sommaren. Men idag fick jag nya griller i huvudet. Kalla mig dum i huvudet, men tänk om jag skulle ta tillvara på friheten jag har nu, stanna i Norge och tjäna massa pengar på några månader och sen bege mig ut och resa i världen med Richard? Vi har pratat i flera timmar ikväll om det, och det känns så jävla rätt. För första gången på ett bra tag (okej, förutom den fina helgen i Göteborg) känner jag mig glad och peppad. Bara av tanken på att få resa igen. På att få upptäcka, träffa människor jag aldrig skulle träffat annars, se saker, bara få vara. Jag tror jag behöver distans till min utbildning, till Sverige, till saker som hänt de senaste åren. Inte fly, bara få ett annat perspektiv. Jag skulle komma tillbaka och kanske veta vad jag faktiskt vill göra, vad det är jag vill jobba med. Och först och främst tänker jag på den närmaste framtiden - bo i Stockholm i höst och leva på csn? Jag vet inte ens om det är möjligt, och jag vet hur sjukt dåligt jag kommer att må många gånger under den perioden, redan nu.

Vad sjutton ska jag göra, egentligen?

Kommentarer
Postat av: Ida ♥ Kristin

Meneeeh? Las igenom vad du nyss skrev Hjartat, dar har du svaret. Ut och res

2008-07-14 @ 15:02:02
Postat av: Anna

Du ska göra det du helst vill, annars kommer du ändå bara sitta och undra hur det skulle varit om du hade följt ditt hjärta. Stockholm finns kvar. Csn också. Det är så himla mycket lättare att ge sig ut och resa när man inte har jobb, lägenhet och annat som binder en till en plats. Kram

2008-07-14 @ 18:59:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: D

Heh, vi får väl se hur det går :)

2008-07-14 @ 20:10:18
Postat av: Lutten

Du skall följa ditt hjärta Kristin!

Du skall göra det som kroppen och själen skriker efter. Man kan inte tvinga sig kvar någonstans bara för att "det skall vara så" eller "för att man borde enligt andra". Jag tror inte man kan prestera på sin maximala nivå i någonting om man egentligen hade velat vara nånannanstans o gjort något annat. Att tvinga sig själv till studier och sedan må dåligt är bara urbota dumt.

Res gumman, lätta på dina vingar och låt dem bära dig dit näsan pekar.

Själv önskar jag inget hellre än att jag kunde göra detsamma just nu. Jag skulle resa nu i höst, men jag kan inte, inte än. Jag har en Rättegång som hindrar mig, jag har saker här som håller mig fast - på riktigt. En vän som måste pusslas ihop, kramas på, stöttas. Men sen är det min tur också.



Lova mig att du följer ditt Hjärta vännen!



Kram//Luttis

2008-07-26 @ 10:17:35
URL: http://lutta.blogg.se/
Postat av: Hanzan

Jag förstår dig. Sitter själv och försöker hitta vägar in i musiklivet här, med jobb och allt. Men mitt hjärta är inte i det. Vill vidare, se mer, upptäcka mer. Men det är väl alltid hjärtats önskningar vs hjärnans logik. Och så flickan som håller mig kvar.

2008-07-30 @ 09:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0