Bert Karlsson.

Bert Karlsson, vilken fullkomligt galen man. Har precis varit på föreläsning med honom och jag har sällan varit med om så många citat som bara sprutade ut från karln. Han gick först igenom i princip hela sitt liv och allt han har gjort och avslutade allt med att dra en hel del fräckisar från sin bok. Eller ja, en av sina böcker. Citat: "Jag är ju expert på nästan allt, har ju skrivit en bok om svampar också..." varpå han berättade en anekdot om när han plockade svamp och någon markägare blev förbannad och med slutsatsen att ingen kan något om allemansrätten. Så det skulle han också skriva en bok om. Det mesta gick tydligen att läsa i hans egna bok, Mitt liv som Bert - den ska inhandlas inom en snar framtid. Tyvärr kommer man ju sällan ihåg vad som sagts exakt, men en av de roligaste grejerna han pratade om var Bosse Ringholm som tydligen var en bra vän - "Han är ju ganska normal, han har bara lite otur när han tänker". Sedan berättade han om allt från prostatacancer till sitt nya projekt som var snott rakt av från Jamie Oliver med att införa bra mat i våra skolor, vilket visserligen är bra, men det kändes ltie motsägande att han stod och sa till oss att inte bli tjocka och feta och sedan stod han själv där och klappade på sin mage.

En onekligen intressant föreläsning. Och uppfriskande. Nu ska det återgås till en annan galning vid namn Doktor Bertil Hultén och projektskrivning som aldrig tycks vilja bli klar.

Kommentarer
Postat av: J

Man får säga vad man vill om Bert Karlsson, men jag tycker han verkar va en rätt kul prick.

2008-03-05 @ 23:45:44
URL: http://bastardo.blogg.se
Postat av: Anonym

haha
fast jag har fått för mig att han har gått ner lite i vikt. men ändå.

2008-03-07 @ 10:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0