Avloppsrensning.

Det här med att rensa avlopp är inte riktigt min grej. Jag är inte så känslig gällande äckliga saker, men när en äcklig odör smyger sig in i näsborrarna som man liksom inte riktigt kan sätta fingret på vad det är, då är det inte lätt att hålla kräkreflexerna i styr. Antagligen handlar det mest om att man tänker på all hud, allt hår och all skit som faktiskt samlats till denna lukt. Och sen ser det man får upp inte särskilt vackert ut heller. Idag var dagen jag rensade mitt avlopp. Efter att ha översvämning i duschen i över en månads tid, har jag haft det i tankarna - jag trodde dock jag skulle kunna undvika det tills jag flyttade. Imorse när jag vaknade låg dock vattnet kvar sedan gårdagskvällens dusch, och därmed var det bara att hugga in. Avloppsrensningen är nu avklarad, och jag lekte mest att det var små monster jag var på jakt efter, det gick förvånansvärt bra. Och nu kan jag duscha utan att behöva klafsa runt i vattnet i flera timmar efteråt. Jag tycker synd om min badanka dock, nu lär det dröja länge innan han får bada igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0