Down the memory lane...

Jag minns hur jag kröp ihop på stolen i hörnet precis vid stereon. Skivan med det gula omslaget var precis inköpt och äntligen skulle jag få lyssna. Hörlurarna var för stora men det gjorde ingenting. Jag pressade dom mot mina öron för att höra varje ton, varje textrad. Efter tolv låtar var skivan slut, men det var början på en lång resa som jag aldrig kommer att glömma. Min värld bestod av tre pojkar från andra sidan Atlanten och min högsta önskan var att få komma till Tulsa, Oklahoma. Det känns komiskt idag, men då var det hela mitt liv.


Jag minns lukten av CK One och den långa, varma och förväntansfulla bilresan ned till Köln då jag äntligen, äntligen skulle få se dom. Jag skulle få andas samma luft, få se med egna ögon och få lyssna på alla de låtar som betydde så mycket för mig. Det var ett stort ögonblick i mitt liv, och jag kommer aldrig glömma då jag gick ifrån kön in till Sporthalle då ett fönster öppnades och de plötsligt stod och vinkade åt oss. Eller efter konserten då de åkte iväg med bilen. Jag förstod inte riktigt vad som hänt - jag var uttorkad, helt matt i kroppen och lycklig. Och så tom att jag bara ville gråta.


Anledningen till denna brutala sanning och nostalgi är att det i år är tio år sedan. Det har varit en lång resa, och min fanatism tog slut efter bara ett par år. Men den fick mig att upptäcka mer och mer musik, på nästan precis samma sätt. Med stor kärlek och mycket känslor. Det är musik för mig, och det var tre pojkar från USA som fick mig att upptäcka det inom mig.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tänker alltid på dig när jag hör Hanson :-)

2008-05-19 @ 21:53:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Åsa

Åh, sluta, jag börja gråta! Att man kan få såna känslor bara av att förstå hur du kände.. Håller med Anna, jag tänker alltid på dig när jag hör pojkarna från Tulsa :)

2008-05-20 @ 10:15:00
URL: http://ausa.blogg.se
Postat av: Sara

Sötaste, jag vet att jag ibland har häcklat dig för din musik. Men det är egentligen inte viktigt vad för
musik det rör sig om, det är vad musiken gör med en och hur den får en att känna och uppleva saker som gör den vacker.

Hope to see you soon!

2008-05-20 @ 12:40:59
Postat av: Sara

ÅH. Vi tackar bröderna med stort H för att dom fick oss att inse vad musik verkligen är och kan betyda!! Är verkligen avis på att du sett dom!!!

2008-05-21 @ 17:04:39
URL: http://saraspalats.blogg.se/
Postat av: Hella

Underbart bra musik ? Magna Carta Cartel, och den är gratis!

De delar ut musiken på sin hemsida. Vågat och osvenskt band tycker jag.

Låtarna påminner om filmmusik och är vackra. Lyssna och läs om dem på deras sida!

Ser mer och mer om dem lite överallt, och bra det, de förtjänar att uppmärksammas!

Deras sida:

www.myspace.com/magnacartacartel

Hella

2008-05-21 @ 21:23:49
Postat av: Philip

Det kvittar vad det är för något, vilken artist det än är. Det finns inget som kan ge den känslan som musik. Specillt nu när man ser tillbaka på det och inser vilken impact ett speciellt band/låt/platta gjort för ens musiklyssnande. Trots all ny musik man än hittar som man tycker är kanon så ska man aldrig glömma dom musikaliska ögonblicken som fick en att älska musik från första börja.

För övrigt riktigt trevlig och inspirerande blogg du har.

2008-05-22 @ 00:35:06
URL: http://www.philiplindstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0