Tentamensångest.

Egentligen har jag inga problem med att jag har tenta på fredag i det fantastiska ämnet organisationsteori. Det är min enda resttenta som egentligen dessutom bara är på tre gamla högskolepoäng - och när den är fixad är det bara C-uppsatsen kvar. Och den går det hejvilt framåt med, vilket känns riktigt bra. Men allting hade varit så mycket lättare om man hade kunnat läsa 300 sidor (plus en till bok) utan att behöva dras med meningar som den som följer nedan. Det är en kamp mot klockan. Det är en kamp mot hjärnan. Men jag ska klara det. Jag ska ta mig fan fixa både tentan och uppsatsen och ta min examen med extra stolthet i kroppen.

"Varje maktutövande, är från maktutövarens sida, en ordning, en strukturering av vad som är tolererbart och vad som inte kan tolereras, men utan referens till någon absolut standard för korrekt beteende, eller med referens till någon relativ standard: det är vad som kan uppnås för tillfället."

Jag älskar Norman Jackson och jag är fullkomligt förälskad i Pippa Carter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! ja fy fan vad man gillar de där två. jag önskar att de vore en country-duo istället: Jackson & Carter (de bara MÅSTE va hillbillies!)

2008-05-14 @ 21:09:28
Postat av: Anonym

från martina btw...

2008-05-14 @ 21:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0