Gråsuggor, husfest och söndagsbestyr.

Det är kallt här i Tönsberg. Särskilt i mitt rum. Dessutom har jag typ tio gråsuggor utspridda i rummet. Döda, liggandes på rygg och som bara väntar på att få bli slukade av dammsugaren. Dessvärre är jag väldigt trött och lite lat så jag orkar inte hjälpa de små liven idag. Tur att dom är döda.

Igår var det husfest. Eller avskjedsfest, som de så fint stavar det, för Anne-Lise. Vädigt synd att hon ska lämna oss, men vi får ju Synthis i utbyte, så det är ganska bra ändå. Hur som helst - tjugofem personer drack diverse alkoholhaltiga drycker innan majoriteten begav sig till Bob i några timmar innan kvällen avslutades i bastun. Som det ska vara, alltså. Det var en trevlig kväll och jag är glad att jag hade kul, jag behövde det. Nu ska vi ut i kylan för att inhandla mat på McDonalds som sedan skall förtäras framför Robinson. Sedan måste jag sova, vi börjar sex hela nästa vecka. Kanske den värsta tiden att jobba på, men det ska bli skönt att se lite solljus igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0