Broccolidrottningen.

http://www.findus.se/showimage.asp?id=92004110&size=big
(Bild: findus.se)

Idag var dagen då jag började jobba på fabrik. Ganska fanastiskt faktiskt - kände mig lite som en vilsen akademiker där jag satt och sorterade ut fula broccolibitar från ett rullande band som jag hade kontroll över. Jag vet inte riktigt hur många timmar i sträck jag satt där i mitt hårnät, urtvättade blåa arbetskläder, en ful t-shirt och alldeles för stora skor. Fast dom var nya, och med stålhätta, så det var ganska bra ändå. Öronskydden gjorde att man hörde sig själv alldeles utmärkt då jag fick hitta på egna låtar och sjunga andras sånger istället för att lyssna på radio som alla andra gjorde i sina lyxvarianter. För de ledsna broccolibitarna sympatisjöng jag "Vi är trasiga, och knasiga..." - och för de glada lite mer pop.

Nästa vecka ska vi jobba 14-22, det blir lite mer humant, för denna veckan kommer jag känna mig som en tioåring som får vara uppe sent på vardagskvällarna. Alltså är det läggdags typ tio.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Man tackar! Vi sitter i Karlshamn. Jag hoppas med att vi ses snart. Det blir inget Rookie för mig men jag har tänkt åka upp till stockholm! Då ses vi!



läste igenom din blogg nyss utan att se att du hade kommenterat i min nästan nyss. Konstigt de där...



Finns det några grymma spelställen där ni bor?



Ha de bäst!

2008-10-14 @ 15:23:50
URL: http://tok.blogg.se/
Postat av: Mamma

Skulle vilja se dig där i din mundering! Nu kan du sjunga till broccolin och slippa prata med kunder, bra va??

2008-10-14 @ 18:05:43
Postat av: josie

åhhhh trasiga och knasiga.. jag vill va trasdocka.. åhhh.. trasbroccoli.. yayy

2008-10-15 @ 11:18:12
URL: http://www.yowsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0