Recap och jobbhelg.

Torsdagens läkarbesök bestod i en tiominuters bussresa som tog oss till byn Sem. Väl där gick vi in på byns lokala läkarcenter och fick träffa en asiatisk läkare som frågade om vi hade någon hudsjukdom, om vi hade salmonella och om vi hade tuberkolos. Nej, nej, nej. Tack och hej. Eller ja, han kikade på ryggen också, i en nanosekund. Sedan var det över och nu ska vi fan ha jobb på Gilde så att vi får de etthundrasextio kronorna tillbaka. Trevlig dagsutflykt, hur som helst.

Igår och idag och även imorgon jobbar vi extra i restaurangen på Quality Hotel och ryddar under lunchbufféerna de har under Röda Korsets konferens. Sedan diskar vi, och hjälper till med andra smågrejer. Väldigt roligt, faktiskt, men inget jag hade velat göra under en längre tid. Dock är det skönt att få lite extra cash i kassan i november eftersom jag ska till Rookie i slutet av månaden.

Nu är det powernap, så att jag orkar med öldrickande ikväll. Jag har saknat att jobba bakis på söndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0