Tönsberg.

Jag sitter här i min stora skinnfåtölj omgiven av de häftiga stenväggarna och spanar efter spindlar. De är gigantiska, våra husdjur. Lyckligtvis har jag ännu inte haft någon i mitt rum, de verkar tycka om att vara nära bastun.

Idag var jag på skriftligt prov som kan ta mig vidare till personlig intervju med Platekompaniet. Det var trevligt, kändes nästan som att man gjorde en tenta. Hoppas det gick bra bara, det var säkert tio blad musik med frågor, fem med film och tre med tv-spel. Och jag hatar Matt Damon ännu mer nu bara för att jag glömde hans namn. Totalt hjärndöd blev jag vid några tillfällen.

Annars då? Jo, tack. Vi har det väldigt mysigt i vår lilla lya på 170 kvm. Det kan vara så att jag aldrig i hela mitt liv kommer att bo finare. Så jag hoppas innerligt att jag får ett jobb inom någon vecka nu, så att jag kan börja tjäna pengar och därmed också kunna betala hyra och bo kvar här tills juli. Den första hyran kommer det dock att gå åt helvete med, men det får gå.

Jag är lite dumdristig men samtidigt smart när jag tillåter mig själv låna pengar till en kväll med Winnerbäck i Oslo på fredag, och därmed också övernattning och lite mat. Men man lever bara en gång, har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0