Her kommer vintern eller hoppsan, den var visst redan här. Och ihärdig är den också.



Norsk musik kan vara väldigt dålig. Tro mig, jag lyssnar ständigt på radio på jobbet. Och nu menar jag mest den musik som faktiskt sjungs på norska också. Men så dyker det upp ett litet guldkorn, som "Her kommer vintern" med Ingrid Olava. Inte någon annan version, men just den. Jag vet inte varför, men den är sådär mjuk och fin och sen kan jag inte hjälpa att jag är lite svag för norska när det låter sådär gulligt som det gör ibland. Nåväl, grunden till att jag lägger upp vinterlåten är för att jag sitter i ett rum med en temperatur som säkerligen går under tio grader. Det kändes liksom rätt.

Kommentarer
Postat av: josie

haha... det är ju så svårt att ta norska seriöst.. låter ju som dom skojar hela tiden :) men hörredudu.. bästa norska låten måste ju va Resistansen med Kaizers Orchestra

2009-01-06 @ 21:30:09
URL: http://www.yowsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0