Hultsfred över, up next: Sonisphere.

Min åttonde Hultsfredsfestival är över och jag försöker fortfarande övervinna festivalsjukan som drabbade mig i fredags. Då pushade jag mig dock och festade på backstagen till fyra på morgonen, vilket gjorde att lördagen blev ganska förstörd. Men jag fick i alla fall se Winnerbäcks avslutningskonsert på Hawaii och Thåström på samma scen. Den senare var helt klart den bästa konserten under hela festivalen! Förutom Snoddas kanske - Lasses återförening med sitt gamla punkband som spelade på Stora Dans -93. Vem visste väl då att en av frontmännen skulle gå och bli en av Sveriges mest älskade artister och basisten en av våra mest uppskattade komiker? Kul att se dom på scen, jag var helt i extas och skrek sönder min hals redan på onsdagen. Såg även Kings of Leon, fantastiska The Killers, Anna Ternheim, finaste Hello Saferide, A Camp och åter igen The Sounds som bara växer och växer i mina ögon.

Det var en ruskig och småkall festival, därför är nog fler än jag glada att den ägde rum i juli och inte i juni. Nu inväntar vi helgens Sonisphere och på fredag ska jag jobba (samt ett kort pass på lördag). Sitter mest hos Robban och Regina och gör ingenting och det är så fruktansvärt skönt. Imorgon åker vi upp till Linköping och kollar på Harry Potter i alla fall - ska bli fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0