Första planeringsstadiet.

Eller ja, nivån kanske har höjts ett snäpp till ett andra planeringsstadie eftersom jag de senaste fem åren planerat i huvudet och tänkt mycket på hur min nästkommande långresa ska se ut. Nu är den äntligen här, eller på gång i alla fall. I år händer det, och som jag har längtat. Ressällskap är i stort sett klart i form av Gabbe och Emma - underbart! Sedan har ruttens gång börjat ta form, vilket känns helt fantastiskt. Nu ska det börjas planeras på riktigt och inom ett par månader hoppas jag att vi kan börja boka biljetter. Alla som tycker att nedanstående låter lite skoj sådär, tycker jag ska börja spara lite pengar och helt enkelt hänga med.

Planering av långresa nummer två.


Temporär resrutt:
Stockholm - Helsingfors - Moskva: Finlandsfärja, tåg till Ryssland och en övernattning i Moskva.
Moskva - Ulan Bator: Tåg till Mongoliet, avgång onsdag och ankomst måndag, fyra dagar i Ulan Bator innan nästa tåg avgår mot Kina.
Ulan Bator - Beijing: Peking och Kinesiska muren och en massa annat intressant.
Beijing - Shanghai: Mer Kina, kanske andra städer. Kanske en båttur till Japan.
Shanghai - Xi'an: Terakottaarmén.
Xi'an - Lhasa: Mot Tibet, åka världens högst belägna tåg.
Lhasa - Katmandu: Nepal och vandring i Himalaya.
Katmandu - Agra: Ner i Indien och Taj Mahal bland annat.
Agra - Mumbai: Och fler städer på vägen, säkerligen.
Mumbai - Bangkok: Flyg till Thailand och en sväng upp till Laos, kanske Burma om det går och sen avsluta allt med en sväng ner bland alla underbara öar i Thailand.

... jag blir nervig, och pirrig och glad när jag tänker på resan. Det kommer vara värt Norgevistelsen, känns det som.

Kommentarer
Postat av: Hanzan

Oh Nepal! Underbart land, förutom att försöka köra i Kathmandu då. Och matförgiftning.



Har jag bara dålig tur med mina msn meddelanden eller ser du dom inte? :)

2009-03-23 @ 02:15:39
Postat av: josie

shitpommes vad underbart.. lycka till darling



ps: jag har en amerikansk roomate som heter kristin, hihi. igen lixom!

2009-03-24 @ 19:37:33
URL: http://www.yowsa.se
Postat av: Gabbe

Wunderbar! Snart är det varberg! Då ska vi planera! Tjoho!

2009-03-26 @ 21:44:36
Postat av: Åsa

Åh, vad fint om vi hade haft samma text! Först ville jag faktiskt skriva "Soldier" någonstans, det tror jag kommer bli min andra om du tycker det är ok?



Ja, långt upp på ryggen, inte i nacken men inte på ryggen, svårt att förklara. Precis i "linje med" axlarna ungefär, i en fin kursiv stil. Andy ska också tatuera sig så vi ska nog göra det snart, tillsammans om vi kan få tid typ samtidigt eller efter varandra. Vill göra det före sommaren, när ska du göra din? Jag älskar dig!! Puss

2009-03-28 @ 17:27:19
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0