Uppdatering.

Okej, efter vissa påtryckningar är det kanske dags att ge er en uppdatering av mitt liv. Som egentligen inte är så mycket liv för tillfället - äta, sova, jobba. Ungefär så. Jag är trött på allt, trött på Tönsberg, trött på Findus. Men om tre månader är jag fri och det kommer några ljusglimtar under vårens gång. Så, dags för punktlista:

  • Jag jobbar denna veckan värsta skiftet, 06-14, vilket betyder outhärdligt tidig uppgång och samtidigt inte så mycket ork till att exempelvis blogga. De två första dagarna av veckan har jag suttit och frusit till is vid ett syneband - resterande dagar av veckan umgås jag med den norska, kvinnliga och verkliga motsvarigheten till Mr Burns i en kuvös där man synar ett stort antal potatisar i en illaluktande del av fabriken som närmast kan liknas vid helvetet, eller kanske en vulkan som är på väg att få ett utbrott. Idag fick den ett rejält sådant där potatisar och hett vatten flög flera meter upp i luften. Sen skottade jag potatis i en halvtimme.
  • Jag föll för trycket och började läsa Stieg Larssons första bok. Tror faktiskt att det var faktumet att filmen skulle komma som fick mig att rycka tag i mig själv och faktiskt börja läsa, trots att jag brukar undvika saker som hypas. Men det finns ju oftast en anledning till att de gör det, och det är bara att konstatera att Män som hatar kvinnor är fantastiskt spännande. Till helgen blir det bio, mycket trevligt och dessutom bra för mitt intellekt då jag måste läsa ut boken tills dess. Hoppas det sätter igång mig till att läsa mer - jag har verkligen saknat det.
  • Andreas och Jacquie har bokat biljetter till Sverige och kommer till Norge i mitten av maj. Det känns otroligt bra att få spendera några dagar i deras sällskap. Att inte se sin bror på över ett år är faktiskt inte helt rätt. Nästa år blir det SWSX och Austin för min del.
  • Egentligen skulle jag just nu allra helst bara vilja säga upp mig, ta mina sparade pengar och sätta mig på ett flyg långt bort härifrån. Till vita, tomma, stränder med turkost vatten. Till lugnet, till friheten, till något som bedövar ångest och smärta. För den finns där, hela tiden, varje dag. Men vissa dagar är det bättre och rent av bra - som idag. Solen lyste och det var skinnjacka och solglasögonpremiär. Jag kände våren i luften och för en stund kunde jag andas på riktigt. Det var skönt.
  • När jag har tid att tänka mycket (läs: sitta vid ett syneband åtta timmar om dagen) blir min hjärna ofta något överarbetad. Men ibland leder det till något bra, och just nu har jag försökt planera mitt liv det närmaste året någorlunda i alla fall. Vilket för stunden innebär: jobba på Findus fram till juni, Peace&Love - Roskilde - Hultsfred tre veckor på raken, tillbaka till Tönsberg för att gå på Slottsfjellfestivalen och flytta ut, spendera ett par veckor i Helsingborg då min vän ska få barn och jag ska se Madonna i Köpenhamn, åka långt härifrån under ett antal månaders tid, och sen slutligen och äntligen flytta till Stockholm, typ efter jul någon gång.
Det finns mer att skriva om och mer att säga, men jag lämnar det så. Ni som bett mig blogga fick kanske mer än vad ni ville ha, ni som inte bett mig blogga kanske redan var trötta på mig. Men alla slipper att läsa - det är kanske det som är mest fantastiskt med hela grejen. Nu lovar jag dock att jag ska bättra mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0