Ett år äldre, men inte gladare för det.

Jaha, så fyllde man 27 igår. Kanske inte den roligaste födelsedagen ever - möjligtvis var det den sämsta. Jobbar natt denna veckan, så jag vaknade vid fyra och regnet öste ner ute. Gick ut en sväng till affären, Jens lagade mat som jag fick ta del av och sen gjorde jag en tårta som vi två och Patrik åt. Sedan gick jag till jobbet och umgicks med potatisar hela natten. Terje som också fyllde år hade visserligen med sig en tårtbit till mig, vilket var väldigt snällt. Men framför allt hade jag en gnagande känsla hela dagen. Ångest. Orättvisa. För om två veckor får inte min bästa vän också fylla 27 år. Just nu är det tungt. Och ni får förlåta mig för att jag är extremt bitter och cynisk för tillfället. Vissa dagar orkar man liksom inte rycka upp sig ens.

I övrigt har jag exakt femton dagar kvar i fabriken. FEMTON! Risken är att jag längtar så mycket till midsommar att tiden helt plötsligt kommer att gå förbannat sakta. Men jag hoppas att den inte gör det. För då är det stort fest, och veckan efter ska jag vara artistvärd på Peace & Love, vilket kommer bli otroligt kul. Har även fått reda på mitt första band jag ska slava för. Keane. Kul liksom, när vår källarmarodör är typ deras största fan och de för all evighet kommer att påminna mig om den här perioden i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Ida som är en dåliga människa och glömmer födelsedagar!

Grattis i efterskott! Känns futtigt så på bloggen dock. Låtom oss mötas upp i sommar. Någonstans. Festival kanske? Eller sthlm, gbg eller vart fan som helst! :)

PUSS!

2009-05-28 @ 11:09:36
URL: http://paranoida.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Hörru, det är ingen fara :) YES, let's do it! Det ska inte vara några problem... tycker fortfarande att du kan komma till Hultsfred, vi börjar bli några stycken som ska dit! Vi får höras mer om det :) Puss!

2009-05-28 @ 16:28:58
Postat av: D.

Ja du, jag tänkte ju faktiskt på det här the other day. Men grattis i efterskott i alla fall. :(

2009-05-31 @ 22:37:02
Postat av: Kristin

Tack Daniel :)

2009-05-31 @ 23:56:19
Postat av: jess

grattis i efterskott =)

2009-06-02 @ 20:52:25
URL: http://jessicaceciliapeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0